Solenergi
for alle
Vi tager hånd om hele processen – fra den første kontakt til installationen af dit solcelleanlæg.
Kontakt en
energispecialist
Solée ApS
Krondalvej 9A
2610, Rødovre
TLF: +4542830051
CVR: 44133083
Disse handelsbetingelser er gældende for alle tilbud, ordrebekræftelser, salg og leverancer fra Solée ApS (i det følgende benævnt “Selskabet”) til Selskabets kunder (i det følgende benævnt “Kunden”), medmindre andet skriftligt er aftalt mellem Selskabet og Kunden.
Tilbud og accept af tilbud
Aftaleindgåelse forudsætter enten, at et konkret tilbud fra Selskabet til Kunden er accepteret af Kunden, eller at en konkret ordre afgivet af Kunden er accepteret af Selskabet. Kundens ordre eller accept er først bindende for Selskabet, når Selskabet har afgivet skriftlig ordrebekræftelse til Kunden. Tilbud afgivet af Selskabet er gyldigt indtil selskabet vælger at tilbuddet skal bortfalde. Selskabet forbeholder sig retten til at annullere eller ændre tilbuddet med rimelig varsel. Tilbud afgivet af Selskabet og ordrer accepteret af Selskabet er under forbehold for, at ydelserne grundet begrænsninger i produktionskapacitet eller lignende årsag ikke kan leveres som aftalt. Selskabet er derfor berettiget til at tilbagekalde eller ændre tilbud og/eller accept af ordrer samt ændre afgivne leveringstider. Sådanne ændringer giver ikke Kunden ret til at gøre krav gældende overfor Selskabet.
Betaling
Betaling skal ske senest på det tidspunkt, der på den fremsendte faktura er angivet som sidste rettidigbetalingsdato. Selskabet modtager betaling via bankoverførsel.
Ved indgåelse af aftale med kontant betaling med Kunden forfalder 20 % af købesummen til betaling. 65 % af købesummen forfalder til betaling når Kunden har fået leveret de fysiske produkter. 15 % forfalder til betaling ved endt installation. Betaling skal ske senest på det tidspunkt, der på den fremsendte faktura er angivet som sidste rettidigbetalingsdato. Medmindre andet er aftalt, anses disse betingelser som standard.
Ved indgåelse af aftale med finansiering med Kunden betales 100 % af projektprisen.
Alle beløb er inklusiv moms.
Hjemmesiden samt tilbud bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Standardmontage
Standardmontagen er beskrevet i det tilbud, som bliver sendt til Kunden. Ydelser herudover vil blive faktureret særskilt af samarbejdspartnere til montagen (elektrikere og tømrere).
Standardmontage indeholder:
-Der ikke er mere end 2,8 meter til tagfod.
-Der er en hældning på 0-35 grader på taget. Hældning over 35 grader kræver stillads.
-Montage på tagpap, eternit, stål og tegltag.
-Maks. 5 meter kabel mellem inverter/batteri og el-tavle (skal være i samme rum).
-Maks. 1.9 meter afstand mellem inverter og batteri.
Standardmontagen indeholder ikke: bortskaffelse af evt. gammelt udstyr, gravearbejde, slutrengøring eller murer/malerarbejde.
Varer eller ydelser uden for standardmontagen faktureres særskilt mellem montør og kunde: (ex. moms priser)
Elektriker:
Strømkabel til tavle udover 5 meter. per meter. 5G4: 90 kr. / 5G6: 140 kr. Kabel til CT-coils udover 5 meter per meter 7G0,50: 40 kr. Tavle UG2 – 240 kr. Jordspyd, inkl. nedbankning, kabel og træk op til 5 m. kabel 1G6.: 1200 kr. (1G6 pr. m.: 16 kr.) 25A RCBO (kombiafbryder – 589 kr.) Installatørtime udover 5 timer. 596 kr. Priserne er vejledende.
Tømrer:
Stillads over 2.8 meters højde eller over 35 graders hældning: 2800 ex. moms.
Stillads over 4 meters højde: 5000 ex. moms.
Solcellekabler over 10 meter fra panel til inverter: 80 kroner per meter. ex. moms.
Nettilslutning og skift af måler faktureres særskilt af kundens netselskab. F.eks. Radius, Cerius, N1.
Kunden faktureres særskilt af net selskabet, når anlægget skal nettilsluttes. Dette er ikke en del af det samlede tilbud.
Hvis der påkræves stillads, kran, lift eller andet udstyr nødvendigt for at kunne fuldføre projektet vil disse ydelser blive faktureret særskilt.
Leveringstider
Ved afgivelse af ordrebekræftelse angiver Selskabet en leveringstid for levering af de bestilte varer. Leveringstid opgives som anslået leveringstidspunkt efter bedste skøn. Leveringstiden for projektet vil blive beskrevet via en leveranceplan, som Kunden modtager efter betaling af førstegangsbetalingen. Leveringstiden kan variere afhængig af lagerstatus, travlhed mv. og Selskabet vil altid kommunikere ud til kunden hvis der sker væsentlige forsinkelser.
Selskabet har intet ansvar for forsinkelse som følge af forhold, som Selskabet ikke har kontrol med, herunder men ikke begrænset til strejke, lockout, arbejdsnedlæggelse, transportændringer, problemer med produktionsapparatet og forsinkede leverancer fra leverandører samt i øvrigt forhold, der kan betegnes som force majeure.
Forsinkelser
Hvis Selskabet bliver ramt af forsinkelser i forhold til det aftalt med Kunden, har Selskabet ret til en forlængelse af tidsfristen. Kunden skal skriftligt via e-mail rette henvendelse til info@solee.dk og fastsætte en rimelig tid til levering af projektet, som ikke må være kortere end seks måneder. Hvis Selskabet ikke kan imødekomme den af Kunden fastsatte tid, kan Kunden vælge at annullere aftalen ved at skrive til info@solee.dk.
Ejendomsforbehold
Selskabet forbeholder sig ejendomsretten til det solgte udstyr indtil hele købesummen er betalt.
Fortrydelsesret
Fra indgåelse af aftale og ved accept af begge parter (for Kunden gælder en accept af tilbud) og for Selskabet gælder en ordrebekræftelse er aftalen bindende. Hvis projektet inkluderer et styresystem, som er skræddersyet til Kunden, for at optimere Kundens besparelse, vil 20% af købesummen blive brugt til dette. Denne del af dit projekt (20 % af købesummen) kan ikke refunderes, såfremt dit styresystem er færdigudviklet.
Tilladelser samt Kundens forpligtelser
Det er Kundens eget ansvar, at indhente tilladelser, dispensationer mv. til opsætning af solcelleanlæg. Selskabet kan være behjælpeligt med rådgivning og support i forbindelse med myndighedstilladelser, men det er altid Kundens ansvar at sikre godkendelserne f.eks., men ikke begrænset til byggetilladelse, specielle tilladelser ved bevaringsværdige bygninger, tinglyste deklarationer ved ejendommen, servitutter. Endvidere er det Kundens ansvar at sikre, der ikke er særlige forhold som hindrer installations og montagearbejdet, f.eks., men ikke begrænset til, forsyningsledninger ved gravearbejde, jordbundsforhold mv. Det er ligeledes Kundens forpligtelse af sørge for, at taget er i god nok stand til, at man forsvarligt kan montere solceller. Det er Kundens ansvar, at der er plads til montering af de købte produkter. Disse vil fremgå af materiale tilsendt til Kunden i forbindelse med tilbuddet.
Reklamationsret
Kunden skal straks ved levering undersøge varerne for eventuelle mangler og/eller afvigelser fra det bestilte. Opdager eller burde Kunden i den forbindelse have opdaget mangler, skal Kunden skriftligt meddele Selskabet dette senest 14 dage efter levering med specifikation af eventuelle mangler/ afvigelser. I modsat fald fortaber Kunden sin ret til at gøre mangler gældende over for Selskabet. Lider varerne af en mangel, er Selskabet berettiget til at afhjælpe manglen eller foretage omlevering, hvis dette kan ske inden for en af Kunden given rimelig frist på minimum 30 arbejdsdage. Reklamationsretten frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet. Hvis et produkt skal udskiftes inden for reklamationsretten periode, betaler Kunden for montageomkostningerne og fragt/returfragt i forbindelse med udskiftning af et evt. beskadiget produkt, såfremt Kunden selv er skyld i dette. Kundens erstatningskrav mod Selskabet kan ikke overstige den aftalte købesum for de produkter, der udgør grundlaget for Kundens erstatningskrav. Selskabet er intet tilfælde erstatningsansvarlig overfor Kunden for indirekte tab og følgeskader, herunder driftstab, avancetab mv.
Garanti
Udover Kundens to års reklamationsret ydes der producentgaranti. Hvis Kunden vil gøre brug af garantien efter de to års reklamationsret, skal producenten kontaktes. Selskabet kan være behjælpeligt med kommunikationen til producenten. Der må ikke installeres tredjepartsstyringer af nogen art uden aftale med Selskabet, da garantien ellers vil bortfalde. Selskabet yder ikke kompensation for tabt fortjeneste eller for Kundens tidsforbrug på at udbedre garantisagen. Hvis Kunden ved forsømmelse har medvirket til, f.eks. ved forkert brug eller manglende vedligeholdelse mv., at produktet er blevet beskadiget eller har påført skade på tredjemand, kan Selskabet kræve, at Kunden helt eller delvis friholder Selskabet for det fremsatte erstatningskrav. Lider varerne af en mangel, er Selskabet berettiget til at afhjælpe manglen eller foretage omlevering, hvis dette kan ske inden for en af Kunden given rimelig frist på minimum 30 arbejdsdage.
Intelligent styring og netbalanceringsydelser
Har Kunden tilkøbt intelligent styringer er dette uden abonnement. I fremtiden kan der tilkomme abonnementsydelser for ekstra services. Kunden indgår i netbalanceringsydelser når dette tilbydes via Selskabet eller Selskabets samarbejdspartnere.
Off-grid
Hvis der er indgået en aftale om off-grid vil der være mulighed for, at aktivere denne funktion via inverteren. Det kan kræve noget ekstra installationsarbejde som vil faktureres til kunden særskilt.
Kunde- & Privatlivspolitik
Selskabet videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke Kundens personlige oplysninger til andre. Kunden kan til enhver tid
få slettet sine oplysninger.
Før indgåelse af en aftale har Selskabet behov for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Selskabet foretager registreringen af Kundens personoplysninger med det formål at kunne levere de bestilte varer/ydelser. Personoplysningerne registreres hos Selskabet og Focus Technology ApS, CVR:45407268 og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Kundens data og samtykke er tilgængelige og gælder samtidig for Focus Technology ApS, CVR:45407268. Når der indsamles personoplysninger via hjemmesiden sikres det, at det altid sker ved afgivelse af Kundens udtrykkelige samtykke, således Kunden er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for Selskabet har adgang til de oplysninger, der registreres om Kunden. Den dataansvarlige hos Selskabet og Focus Technology ApS er: Güney Turan.
Som registreret hos Selskabet har Kunden altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@solee.dk.
Cookies
På www.solee.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for Kunden. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra sin computer (se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik).
Log-statistik
Selskabet bruger en log-statistik på www.solee.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende Selskabet har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Selskabets hjemmeside. Kunden kan til enhver tid slette cookies fra sin computer.
Lovvalg og værneting
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan Kunden indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som Kunden vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Ved indgivelse af en klage skal Kunden angive Selskabets mailadresse: info@solee.dk.
Vi tager hånd om hele processen – fra den første kontakt til installationen af dit solcelleanlæg.